Een fout is opgetreden bij het opladen van deze pagina
x
u
j

Is het interessanter om 500 liter of om 2.000 liter mazout te bestellen?

Is het een goed idee om 500 liter mazout of meer te bestellen om minder te moeten betalen? Mazoutonline geeft advies.
Mazout bestellen

Mazout kopen neemt in alle huishoudens een grote hap uit het gezinsbudget. Bepaalde consumenten proberen hun uitgaven te spreiden door meerdere keren per jaar 500 liter mazout te bestellen. Maar loont dat wel op de langere termijn?

500 liter mazout bestellen komt duurder uit per liter

Het hele jaar lang geniet u altijd van een betere prijs als u een mazoutbestelling plaatst van 2.000 liter of meer. Inderdaad, de FOD Economie legt twee officiële prijzen vast: een prijs voor leveringen van minder dan 2.000 liter; en een tweede - voordeliger - prijs voor aankopen van een grotere hoeveelheid.

Op 22 maart bijvoorbeeld bedroeg de officiële mazoutprijs 0,5778 euro/liter voor een bestelling van minder dan 2.000 liter. Voor een levering van een grotere hoeveelheid bedraagt de officiële prijs 0,5513 euro/liter, meer dan twee cent minder dus. Wenst u 500 liter mazout te bestellen, dan betaalt u dus meer per liter.

500 mazout bestellen: een goed idee wanneer de mazoutprijs laag is

Met deze informatie in het achterhoofd zou men geneigd zijn te denken dat het dus altijd voordeliger is om minstens 2.000 liter te bestellen. Dat is niet altijd zo.

Wanneer de mazoutprijs goed geprijsd is en u uw tank nog niet droog staat, dan kan het inderdaad interessant zijn om 500 liter mazout of iets meer te bestellen om uw tank opnieuw bij te vullen. In dat geval geniet u van een interessante prijs en vermijdt u een eventuele prijsstijging tijdens de volgende maanden.

Om te kunnen genieten van de beste prijs, is het ideaal om de evolutie van de mazoutprijs aandachtig op te volgen. Weet ook dat de minimumhoeveelheid van een levering 500 liter bedraagt, zodat de mazoutleveranciers uit hun kosten geraken.

Inloggen y
Nodig uw vrienden uit op Mazoutonline y
Dit artikel delen via E-mail y